Tuesday 27 March 2012

The fabric letters




I still cannot believe they are finally done!
I had this crazy idea last december, after going through Meg's book Growing up Sew Liberated and seeing the number project she has on there.

At the time I was looking for a idea to create my own alphabet box or sound pouch, and I guess somehow, the two ideas merged together



So after a little planning, I manage to make letter card based on her project,  but instead of making them like cards, I made them like pouches


Not being a very seasoned seamstress (yet) I had to turn this a couple of time in my head to make it work.  But I am happy that I managed that on my own.  Handicraft really is a source of happiness.  Completing a project, is so rewarding!

I used all fabrics scraps that I already owned, making this project to very inexpensive.



But let's be honest, it is VERY time consuming
And if I am very happy with the results, so are my little ones that are having so much fun with these.  This is what I had in mind, making something that would both be beautiful, and also fun to learn with.  I feel I have succeeded.

There are so many ways these pouches can be used, I'll post all about that tomorrow.

This was such a long project, but I don't regret one minute the time I spent on it.  Although in the meantime, my sew list has grown almost out of hand.  Guess I'll have to be back at the sewing table soon.

J'arrive pas encore à croire qu'elles sont vraiment terminées!
Voici le fruit d'une idée un peu folle qui m'a passée par la tête en décembre dernier, pendant ma lecture du livre de Meg Growing Up Sew Liberated.
À ce moment, j'étais à la recherche d'une idée pour faire une boite d'alphabet.  J'imagine que les 2 idées se sont mêlées.
Et voici le résultat que ça donné.


Le projet est inspiré des cartes : Irresistible numbers du livre, qui sont des "cartes" de nombre en tissu.  Moi je préférais faire les lettres, et j'ai plutôt construit des pochettes.
L'idée était de mettre les petits objets utilisée pour les jeux de son dedans.


Et c'est parfait! Ça rend le jeux attrayant, les enfants adore, et donc je suis très satisfaite du résultat!


J'ai utilisé des restant de tissus que je possédais, et donc le coût est resté très bas.  C'est du temps que ça prend pour un projet de la sorte. (beaucoup de temps)


Il y a plein de façons d'utiliser les pochettes, j'en parlerai plus longuement demain.


De retour à la table de couture, puisque la liste de choses à faire est un peu sans contrôle depuis que j'ai entrepris ce projet.

4 comments:

  1. Absolutely beautiful. I had thought of making the letters as well, but making them into pouches is brilliant. Very well done. Any pointers?

    ReplyDelete
  2. Love them! Thanks for sharing with us
    Patty

    ReplyDelete
  3. I just discovered your blog and I absolutely love it! You definitely got a new
    "follower" here.

    Et les pochettes sont très belles! ;)

    ReplyDelete